Om måndags kvällen.....flyttning av smulis!

2010-03-30 19:39:41 tester
» Kommentarer(0) «


I går kväll så skulle vi flytta lilla smulan till hennes nya hem så sagt och gjort så packa jag bilen men hennes saker när jag kom hem och sen gick jag hem till min mor och träffa min syster. För att hon skulle låna mina pjäxor och hjälm nu när hon skall åka till fjällen.

Och sen skulle hon följa med och flytta hästen.
Jag och P hade varit och hyrt släpet igår (söndag) så vi skulle hämta det kl sex men när vi kommer dit så finns det inget släp och jag tänkte det är inte sant det kan ju inte hända mig två gånger.  men jojo det har det gjort. Då har dom alltså lyckas dubbel boka på något sätt så där finns inget släp till oss.

Med lite smått panik att stå utan släpp och en häst som skall flyttas så börja paniken komma. men efter om och men fick vi tag i ett så vi kunde köra henne. En timme försent så kom vi i alla fall dit. Lastnngen och flyttningen gick bra.

Så nu har smulan sex nya kompisar och sen stor rejäl box och stallet var stort och fräscht. Så nu har hon det bra skall åka och hälsa på henne i påsk och se hur har det. men hon hade ätit upp all mat i natt så det var ju bra för sist jag flyttade henne så mat vägra hon, men inte denna gången.


Pöss & kram
Love A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback